نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2766
-
الف
+

کرونا و برگی دیگر برای اثبات خون شریکی ایران و افغانستان

کرونا بار دیگر طنین همدلی ایران و افغانستان را نواخت و نشان داد این دو ملت همواره و در هر شرایطی کنار هم می مانند.

به گزارش آی فیلم 2، این روزها با شیوع ویروس کرونا در ایران، شاهد همدردی و اقدامات انسان دوستانه ایران و افغانستان هستیم و این بیانگر آن است که پیوند عمیق این دو ملت ریشه‌ دار تر از آن است که در چنین پیش‌آمدهای تلخ فراموش و یا خدشه‌دار گردد.

«علی ناطقی» مسئول هماهنگی این گروه از مهاجرین افغانستانی مقیم شهرری در گفتگو با خبرنگار شبکه آی فیلم 2 ابراز داشت: مهاجرین افغانستانی همچون گذشته در کنار برادران و خواهران ایرانی خود قرار دارند و هر آنچه به این نزدیکی و همدلی کمک کند به آن متوسل خواهیم شد.

ناطقی در خصوص فعالیت این گروه تصریح کرد:  ما به دعوت حضرت آیت الله فاضل بهسودی از علمای بزرگ افغانستان ، قدم در این راه نهادیم تا دین خود را ادا کنیم.

به گفته وی، در نتیجه همکاری چندین مجموعه مختلف از مهاجرین، این کار مردمی انسجام یافت و با حضور مقامات ارشد سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران ، مسئولین ایرانی و اقشار مختلف فرهنگی ، هنری ، ورزشی و دانشجویی مهاجر به طور رسمی  آغاز شد.

نامبرده اضافه کرد: کارگاه مهاجرین افغانستانی با بیش از 50 تن پرسنل ، توانسته روزانه بین 800 تا 1200 لباس ویژه پرستاران و کادر درمانی شفاخانه را تولید کند.

به گفته او ، تعداد زیادی از دانشجویان و جوانان افغانستانی از این اقدام رضاکارانه استقبال نموده و تقاضای همکاری داشتند اما متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و محدودیت فضای کارگاه نتوانستیم از ظرفیت این عزیزان بهره مند شویم.

وی همچنین افزود: این پیشنهاد از سوی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان داده شده تا در صورت امکان بعد از طی مراحل اداری ، این هم افزایی رضاکارانه برای تامین نیاز شفاخانه های داخل افغانستان نیز به کار گرفته شود.

ناطقی تنها دلیل تشکیل این گروه را اثبات همدلی میان دو ملت بزرگ ایران و افغانستان خواند و گفت: ما دو ملتی هستیم که همواره در کنار هم بوده ایم و در این روزهای سخت نیز به حول و قوه الهی همراه یکدیگر این بیماری مهلک را شکست خواهیم داد.

بسیاری زنان، مردان و حتی کودکان افغانستانی برای کمک به طرح شکست ویروس کرونا در ایران از ساعت ۸ صبح تا ساعات بامدادی در دو نوبت بطور رایگان مصروف این کارخداپسندانه می باشند.

پیش از این نیز تعدادی از بانوان مهاجر افغانستانی در کرمان در اقدامی خیرخواهانه، اقدام به دوخت روزانه دو هزار ماسک برای تأمین نیازهای دو شفاخانه این شهر کرده بودند.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران چندین بار به مسأله مهاجران افغانستانی و درمان رایگان مهاجرین افغانستانی مبتلا به ویروس کرونا توجه و به مسئولان مربوطه در این باره سفارش نمودند.

گفتنی است که نوع‌ دوستی و مهربانی دو ملت همواره در شرایط سخت، مثال‌زدنی بوده است، اتفاقات به وقوع پیوسته طی چند سال گذشته از جان فشانی آتش فشان ایران برای نجات کارگر افغانستانی و یا کمک مهاجران افغانستانی به زلزله زدگان غرب ایران همه بر این مهم تاکید می کند که خون شریکی ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها از دیرباز وجود داشته و این 2 کشور همواره و در هر شرایطی در کنار هم خواهند ماند.

م ح

نظر شما
ارسال نظر